Deel dit artikel
-

Pseudo lanceert online campagne voor American Psycho

Pseudo , een netwerk voor InternetTV, komt met een geheel nieuwe vorm voor het promoten van een film. Samen met filmproducent Lions Gate gaat het voor de verfilming van American Psycho een zogenaamde eQuel maken. Vanaf 15 maart kunnen belangstellenden mailtjes krijgen van hoofdpersoon uit de film, Patrick Bateman. Hierin zitten dan videofragmenten verpakt.

Op het netwerk van Pseudo is ondermeer American Psycho 2000 te volgen, het verfilmde vervolg op Brett Easton Ellis' populaire roman over de moordlustige Wall Street-yup Patrick Bateman. Dit verhaal is speciaal door Ellis geschreven als campagne voor de film. Het nieuwe deel wordt verteld in de mailtjes van Bateman. Kijkers die zich aanmelden krijgen zo de beschikking over exclusief materiaal.

De bedrijven noemen hun vorm van presenteren "viral marketing entertainment". Het is voor het eerst dat een film op deze manier aandacht krijgt via het Internet. Volgens Pseudo-Vice-President Evan Gsell zat zijn bedrijf juist op een film als American Psycho te wachten om een dergelijke campagne mee uit te voeren. De campagne is volgens hem gebaseerd op "video, interactiviteit en community-vorming."
.
Voor de programmering op de site maakt Pseudo ook gebruik van de soundtrack van de film, waarop artiesten als David Bowie, The Cure, New Order, The Tom Tom Club, John Cale and Huey Lewis and the News te horen zijn. Daarnaast wordt de originele content van de film aangevuld met extra beeldmateriaal en behind-the-scenes-beelden. De trekker voor deze beelden is natuurlijk de opmerking: "afgekeurd, want te controversieel voor de film".

De campagne resulteert in een feest voor introducés, waar de hoofdrolspelers en schrijver Ellis passages uit boek en film zullen voordragen. Beelden van dit feest zijn ook bij Pseudo te zien. Wie wil registreren voor de campagne moet overigens snel zijn. Wegens veel bezoek heeft de site haar capaciteit al moeten uitbreiden.

Pseudo is in 1994 opgericht en maakt wekelijks ongeveer vijftig interactieve tv-programma's.

Deel dit bericht

1 Reactie

YmmY / Carl Mangold

Niets nieuws onder de zon: Een interactief, op emailtjes gebaseerd, verhaal wordt al een aantal jaren met succes uitgevent door onze eigen NCRV: <a href=" http://www.omroep.nl/ncrv/rechtepad/">Het Rechte Pad</a>.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond