Deel dit artikel
-

Publicis: Europese omzet daalt 9,2 procent

Adverteerders houden sinds maart stevig de hand op de knip en reclamereus Publicis plukt daar de wrange vruchten van. De omzet in Europa daalde met 9,2 procent, in China ‘met dubbele cijfers’.

Ook in Zuid- en Midden-Amerika krijgt het concern een forse tik met een omzetdaling van 10,9 procent. Enkel Amerika laat een positieve uitzondering zien met een plus van vijf procent bij de tak Creative & Media. Een mogelijke verklaring is, dat de impact van het coronavirus daar pas eind maart serieus duidelijk werd.

Publicis Group publiceerde gisteren de financiële cijfers over het eerste kwartaal.

De netto-omzet in deze periode kwam op 2,9 procent lager uit: 2,5 miljard euro. Over het netto resultaat zeggen de Fransen niets. Verwachtingen spreken ze evenmin uit.

De internationaal werkende groep van reclamebureaus wil dit jaar 500 miljoen euro besparen. Bovendien schrapt het vijftig procent van de voorgenomen te betalen dividend. De eerste winstdeling met aandeelhouders vindt pas in september plaats. De top legt zichzelf een salarisverlaging op van twintig procent. CEO Arthur Sadoun levert dertig procent in.f

Het aandeel Publicis Groupe verloor afgelopen kwartaal veertig procent in waarde. Vandaag staat het 1,5 procent in de min.

Foto: Dominic Wade (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond