Publicis geniet groeispurt herstel 2021

Reclame- en communicatiegroep Publicis zag de omzet in 2021 met tien procent stijgen als gevolg van herstel na de coronacrisis. De nettowinst bedroeg een miljard euro (+78%).
De Franse groep beloont zijn medewerkers voor hun inspanningen met een week extra salaris. Dat geldt voor iedereen die geen variabele inkomsten heeft.
Dat maakte Arthur Sadoun, CEO van Publicis Groupe, zojuist bekend bij de publicatie van de jaarcijfers (PDF). Hij wijst op de labels Epsilon en Publicis Sapient vanwege hun bovengemiddelde bijdrage aan het resultaat. Dat laat direct de verscherpte interesse van klanten voor digitale business zien, zo klinkt de uitleg.
Het jaar 2021 is beter dan 2019, het laatste jaar zonder corona. Sadoun concludeert dat zijn concern beter uit de crisis komt dan dat het erin ging.
De jaaromzet steeg met acht procent tot 11,7 miljard euro (+8,8%). De brutowinst kwam uit op 1,4 miljard (+46%). De schuld werd afgebouwd van 883 miljoen naar 76 miljoen euro.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond