Deel dit artikel
-

Publicis Groupe 13% onderuit op kwartaalcijfers

Het internationale reclame- en marketingbureau Publicis Groupe krijgt een forse knauw op de beurs. Het aandeel is vandaag bijna veertien procent gedaald op tegenvallende resultaten.

In het derde kwartaal van 2019 noteert Publicis (PDF) krimp op het gebied van de organische groei. De opbrengsten uit de kernactiviteiten namen met 2,7 procent af, met name veroorzaakt door minder werk in de VS. Daar realiseert de groep zestig procent van de omzet.

Ook Europa liet in het meest recente kwartaal een daling van 3,3 procent zien, maar gemeten over de negen maanden sinds het begin van 2019 wordt hier exact de nullijn gehouden. Geen stijging, geen daling. In de VS is het maand op maand negatief. In drie kwartalen daalde de omzet met 3,3 procent tot 3,9 miljard op een totaal van 6,9 miljard.

Beleggers reageren met name geprikkeld door de slechte voorspellingen. CEO Arthur Sadoun voorspelt over heel 2019 een organische omzetdaling van 2,5 procent en voor 2020 houdt hij rekening met -2 procent.

Om de kosten te verlagen, consolideren de Fransen hun vastgoedportfolio en wordt de organisatie versimpeld.

Foto: Patrick Janiceck (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond