Deel dit artikel
-

Publicis wil influencer marketingplatform Captiv8 overnemen

Publicis Groupe heeft aangekondigd het influencer marketingplatform Captiv8 over te willen nemen voor $150 miljoen. Deze stap is onderdeel van Publicis’ strategie om zijn aanbod op het gebied van influencer marketing uit te breiden. Eerder verwierf het bedrijf al Influential en BR Media Group, waarmee het zijn aanwezigheid in deze snelgroeiende sector versterkt.

Met de overname van Captiv8, dat beschikt over een wereldwijd netwerk van 15 miljoen contentmakers en AI-gestuurde technologie, wil Publicis zijn diensten op het gebied van influencer marketing verder verbeteren.

Door de integratie van Captiv8 met Influential en de identiteitsdata van Epsilon, streeft Publicis naar een versterking van zijn verbonden media-aanbod. Deze gecombineerde capaciteiten stellen merken in staat om effectievere campagnes te voeren die beter aansluiten bij hun doelgroepen.

De overname past binnen Publicis’ bredere plan om tot 1,02 miljard dollar te investeren in acquisities in 2025, te midden van toenemende concurrentie van andere grote spelers zoals WPP, Stagwell en Omnicom Group, die eveneens hun influencer-marketingcapaciteiten uitbreiden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond