Publicis krijgt media account Mars

Publicis heeft het wereldwijde media-account van Mars ter waarde van 1,7 miljard dollar binnengesleept, waarmee het WPP verdringt als de belangrijkste mediapartner.
Publicis wordt verantwoordelijk voor media, productie, e-commerce, betaalde sociale media en influencer-marketing in meer dan 70 markten. Hiervoor wordt een speciale eenheid, OneMars, opgericht om de account te beheren.
Daarnaast heeft Mars zijn wereldwijde PR-mandaat toegekend aan Interpublic Group, waarbij Weber Shandwick het leidende PR-agentschap wordt. De creatieve taken blijven bij Omnicoms BBDO en DDB en waren geen onderdeel van de herziening.
Deze beslissing volgt op een zes maanden durende wereldwijde evaluatie, waarbij Publicis, Omnicom en WPP betrokken waren. De verandering komt ook op een moment dat Mars bezig is met een overname van Kellanova ter waarde van 35,9 miljard dollar, de maker van Pringles en Pop-Tarts.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond