Deel dit artikel
-

‘Quad-playmarkt nadert verzadigingspunt’

De Nederlandse quad-playmarkt nadert wellicht het verzadigingspunt. In het eerste kwartaal van 2020 daalde het aantal abonnementen voor het eerst, terwijl het triple-play-abonneebestand een tweede opeenvolgend kwartaal van groei liet zien, terwijl meer mensen vaste telefonie uit hun pakket halen. Dat blijkt uit het laatste Dutch Multiplay Market-rapport van Telecompaper.

Het bundelen van vaste en mobiele diensten blijft populair, waarbij VodafoneZiggo KPN evenaart.

De quad-play markt is sinds 2013, toen KPN voor het eerst zijn ‘Complete’ aanbod lanceerde, gestaag gegroeid. Het aantal abonnees daalde in het eerste kwartaal van 2020 echter met 22.000 tot 1,94 miljoen, blijkt uit het onderzoek van Telecompaper.

VodafoneZiggo was het afgelopen jaar de winnaar op de markt voor vast-mobiel, mede dankzij het aanbod van dubbele mobiele data, extra tv-kanalen en korting op mobiele tarieven. Het aantal vast-mobiele abonnees is op jaarbasis met meer dan een kwart toegenomen.

Foto Pexels

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond