Deel dit artikel
-

Rabo start YouTube kanaal rond bewustwording voedsel

Rabobank start 22 september een YouTube kanaal dat kinderen moet inspireren om gezonder en bewuster te eten. Op het YouTube-kanaal Opscheppers gaan verschillende YouTubers op avontuur om uitleg te geven over groente en fruit.

Rond 2050 bestaat de wereldbevolking naar verwachting uit 10 miljard mensen. De productie moet omhoog, terwijl de ecologische impact juist moet verminderen. Dat kan alleen als voeding, teelt en productie veranderen.

Rabobank wil als ‘leidende’ Food & Agri-bank een bijdrage leveren aan de discussie. Bewustwording is daarin een belangrijke eerste stap. In samenwerking met Cinemates, het mediabedrijf van YouTuber Kalvijn alias Kelvin Boerma is daarom Opscheppers ontwikkeld bedoeld voor kinderen tot 13 jaar.

Er zijn vier formats ontwikkeld zodat men van september tot december kan bekijken hoe men jongeren het meeste kan aanspreken.

Op 22 september is de eerste uitzending te zien op Opscheppers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond