Deel dit artikel
-

Rabo stopt met mobiele telefonie

Rabobank stopt met de verkoop van telefoonabonnementen, telefoons en prepaid. De activiteiten van het desbetreffende bedrijfsonderdeel (Rabo Mobiel) worden fasegewijs afgebouwd. 

Rabo stopt na zes jaar met het verkopen van mobiele telefoons, abonnementen en prepaidkaarten omdat deze mobiele telecom-activiteiten ‘steeds verder af zijn komen te staan van de bancaire activiteiten’. Mobiel bankieren is als volwaardig kanaal verschoven naar het hart van de organisatie en opgenomen in bestaande diensten en producten. Rabo Mobielbankieren heeft inmiddels 1,1 miljoen gebruikers.

Dat is ook de trend bij andere banken. Het aantal gebruikers van apps om mobiel mee te bankieren is het afgelopen jaar verdubbeld, zo meldt de NOS vanochtend op basis van eigen onderzoek. ING heeft eveneens ruim één miljoen gebruikers, bij ABN AMRO zijn dat er zo’n 760.000 en bij SNS Bank bankiert tien procent van de klanten met de app.

Rabo laat op haar site weten dat de huidige negentigduizend klanten gewoon kunnen blijven bellen gedurende de looptijd van het contract. Ook voor de zeventigduizend prepaidklanten verandert voorlopig niets. Prepaid opwaarderen is voorlopig nog op alle manieren mogelijk. Opwaarderen via opwaardeerkaarten zal verminderen, opwaarderen via Rabofoon en online op Rabomobiel.nl blijft mogelijk tot nader bericht volgt.

 

 

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Mobiele Telefonie

Bij de oprichting werd er gepropageerd dat Mobiel Bankieren de toekomst zou zijn. Volgens mij zijn zij ergens het initieel idee kwijtgeraakt dat dit product hierin is ontpopt.
Maar goed, strategieen moeten steeds worden bijgesteld met de tijden en het gedrag van de klant.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond