Deel dit artikel
-

Rabobank: Betaalverzoek meer gebruikt dan Tikkie

Klanten van Rabobank gebruiken de optie Betaalverzoek in de bankapp vaker dan Tikkie, aldus de bank.

Exacte cijfers geeft de bank daarbij niet al klinkt het niet onlogisch. Sinds de introductie van Tikkie, als spin-off uit ABN AMRO, in 2016 hebben miljoenen Nederlanders de app gedownload. Banken reageerden daarop met een vergelijkbare functie in hun eigen app.

In een korte update over de PSD2-ontwikkelingen bij de bank zegt Rabobank zijdelings dat het ook werkt aan ‘extra mogelijkheden om betaalverzoek te benutten – bijvoorbeeld voor de zakelijke markt’. Latere aankondigingen daarover volgen in 2019.

De zakelijke benadering is wellicht ook afgekeken van Tikkie. Dat maakte zijn betaaldienst vorig jaar namelijk geschikt voor integratie in de checkout van webwinkels. Daarover spreekt het bedrijf aanstaande donderdag ook op de Webwinkel Vakdagen.

Foto: helena is here (cc)

Deel dit bericht

6 Reacties

Tom

Ik geloof er niets van. Ze geven zelf geen cijfer en weten zij de cijfers van Tikkie? Alleen als er een tikkie van of naar een Raborekening gaat, denk ik.
Ik zit zelf bij de Rabo. Nog nooit hun verzoekoptie gebruik.

Wim

Inderdaad, een beetje een “wij van WC Eend” verhaal. Neemt echter niet weg dat het betaalverzoek via de app prima werkt, ik heb het zelf meerdere malen gebruikt, Tikkie overigens ook.

Peter

Ik ben inderdaad meer de Rabo betaal verzoek gaan gebruiken. Dan staat het bij de Rabo ook gelijk op je rekening als iemand je betaalt. Tikkie gebruik ik vrijwel niet meer. Duurt langer voordat het op je rekening staat.

Jan

Ik gebruik tommie nooit meer. Duurt te lang goor het op de rabo staat. De rabo betaal verzoek gebruik ik zelf heel vaak, vanaf het begin eigenlijk al.
Zo makkelijk.

Joyce

Ik zit ook bij de Rabobank en gebruik ook altijd het Rabo betaalverzoek en nooit Tikkie hoor! Vind het makkelijk om alles vanuit 1 betaal-App te doen, ik heb al genoeg Apps! Ik denk dat er meer mensen zijn die zo denken en dat het best zou kunnen dat Rabo klanten liever de eigen App gebruiken.

Peter

Inderdaad waarom zou je tikkie gebruiken als je alles vanuit één (Rabo) app kan doen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond