Deel dit artikel
-

Rakuten koopt maker virtuele paskamers

Rakuten uit Japan neemt Fits.me uit Estland over en voegt het technologiebedrijf toe aan zijn portfolio e-commercedochters.

Hoeveel Rakuten betaalt voor Fits.me is niet bekend. Wel weet Techcrunch dat het bedrijf als zelfstandige onderneming blijft opereren. Het bedient reeds klanten als Hugo Boss en QVC.

De technologie van het bedrijf dat inmiddels vanuit Londen werkt, zorgt ervoor dat shoppers op hun beeldscherm al kunnen zien of een gewenst kledingstuk hen goed past. Ze geven hun lichaamsvorm en afmetingen op aan en de winkel suggereert een aantal maten die vermoedelijk goed vallen. De winkelier geniet het voordeel dat hij meer persoonlijke gegevens van zijn klant leert.

Verscheidene webwinkels zetten vergelijkbare technologie in om hun klanten kleding aan te kunnen meten die past. Dat kan het aantal retourzendingen verlagen en de klant heeft het idee dat hij persoonlijk wordt bediend. Over de effecten van dit soort virtuele paskamers is vooralsnog weinig bekend.

Rakuten is bezig om in Europa en Amerika een portfolio bedrijven samen te stellen op het gebied van e-commerce, marketing en media. De Japanners laten de structuren binnen deze bedrijven meestal intact en sturen hooguit op afstand op grote lijnen aan.

Foto: Satish Krishnamurthy (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond