Deel dit artikel
-

Rapportage online bereikscijfers aanstonds hervat

Vanaf 8 januari 2024 zijn er weer wekelijks bereikscijfers voor websites en apps. Dan hervat Vinex de rapportage daarvan aan uitgevers en adverteerders.

Vanaf dat moment zijn er weer actuele cijfers bekend waar de mediabranche mee kan werken. Die gelden als een soort algemeen erkende munt- of rekeneenheid waar reclamecampagnes op worden ingekocht en afgerekend.

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO), waar de online rapportages deel van uitmaken, is een initiatief van de organisaties voor mediabereiksonderzoek in Nederland: Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX).

Voorheen verstrekten zijn elk afzonderlijk bereikscijfers. Binnenkort spreken ze met een mond en gebruiken een eenduidig meetapparaat.

De komende tijd worden gebruikers van de NMO Online-data bij deelnemende uitgevers, mediabureaus en adverteerders geïnformeerd via webinars en bijeenkomsten.

Foto: Ave Calvar, op Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond