Deel dit artikel
-

Ravensburger snelstgroeiende merk in e-commerce

Ravensburger is bij webwinkels, vergelijkers en handelssite wereldwijd het snelstgroeiende merk, wat illustratief is voor de sterke opkomst van speelgoed in het algemeen in e-commerce.

Dat blijkt uit het jaaroverzicht over 2017 van dataleverancier Icecat. Vanuit zijn rol als doorgeefluik van productinformatie naar e-commercesites ziet het Nederlandse bedrijf welke productgroepen en merken zich ontwikkelen op het internationale toneel.

Puzzelmerk Ravensburger is qua aantallen data-opvragingen met een groei van 685 procent het snelstgroeiend merk in e-commerceland. Icecat kan niets zeggen over de uiteindelijke omzet en afzet.

Directeur Martijn Hoogeveen van het databedrijf licht toe: “Speelgoed doet het in het algemeen heel goed. In de VS ging Toys R Us failliet, omdat ze klem zaten tussen de online retailers.” In Nederland voegde Blokker Holding zijn formules Intertoys en Bart Smit samen en verkocht ze aan Alteri Investors.

Dat Ravensburger het goed doet in het speelgoedsegment is enigszins toeval. Iemand moet de eerste zijn. “Het is wel een indicatie voor de hele categorie.”

De interesse voor educatief speelgoed steeg vorig jaar met 163 procent, knuffels met 133 procent, rollenspellen met 191 procent, 3D-puzzels met 536 procent en gewone legpuzzels met 803 procent.

Foto: Emanuil Tolev (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

olivier

Kan natuurlijk ook dat ze eerst geen aandacht besteden aan online en nu wel, beetje persbericht doorplaats gevoel hierbij.

Erwin Boogert

Alle partijen besteden meer aandacht aan online dan eerder, wat de grote groeipercentages juist verklaart. Speelgoed is in de volle breedte wel een grote groeier. Dat Ravensburger dan de snelste groeier is, is toeval maar wel de insteek van dit verhaal.

Je gevoel is tot op zekere hoogte niet misplaatst, tekst is gebaseerd op een persbericht, maar er is geen sprake van een complot.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond