Deel dit artikel
-

Real time outdoor: ‘Iedere uiting is uniek’

Greenhouse Group ontwikkelde voor American Express een outdoorcampagne waarbij iedere uiting in Nederland uniek is. Diezelfde unieke uiting is ook lokaal via social verspreid.

“Elke uiting die je waar dan ook ziet is uniek. De achtergrondkleur die we in de advertentie gebruiken is iedere keer anders. Vervolgens combineren we dat met authentieke user generated content om een groot fotomozaïek te vullen”, vertelt creatief directeur Martijn van Meel van Greenhouse Group.

“Voor American Express mochten we een camperagne maken die zowel de emotie aanspreekt als de ratio. Een paradox natuurlijk. Voor de emotie gebruiken we foto’s van memorabele momenten uit iemands leven, vakantie bijvoorbeeld, en combineerden dat met het gevoel dat daglicht oproept.” De foto’s vloeien in elkaar over tot een animatie van de betaalkaart.

Voor iedere digitale uiting op een reclamescherm wordt gekeken hoe hoog de zon staat. Die data wordt real time van internet gehaald. De kleur van het daglicht wordt over de kleurenpallet van American Express gelegd. Dat levert constant wisselende achtergronden qua kleurschakeringen.

De (D)OOH-mediastrategie werd verzorgd door Kinetic Worldwide en is in samenwerking met Mindshare, Ogilvy en American Express tot stand gekomen.

Volgende week wordt er een proef gedaan in een of twee winkelcentra waarbij de achtergrond van de uiting moet opgaan in het kleurbeeld van het winkelcentra zelf. Van Meel: “We geloven in de kracht van herhaling. Maar willen dat het niet gaat vervelen. Als je iedere keer hetzelfde construct gebruikt bij een toch wisselende content gebruikt is het iedere keer weer verrassend. Als je het interessant houdt voor de kijker heeft die niet het idee dat je zijn tijd verdoet.”

De outdoorcampagne is onderdeel van een grotere campagne die tegelijkertijd loopt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond