Deel dit artikel
-

Rebranding Divimove, wordt ‘We Are Era’

Online mediabedrijf Divimove verandert vandaag zijn naam in ‘We Are Era’. Vijf Europese mediabedrijven laten daarmee hun naam los en gaan op in een nieuw koepelmerk. Met de nieuwe positionering wil het ook meer talenten uit de traditionele mediawereld aan zich kunnen binden.

Met de rebranding vervallen de losse merknamen Divimove, RTL MCN, UFA X, United Screens en Tube One. CEO Tobias Schiwek van We Are Era vertelt aan Emerce: “Het bedrijf is tien jaar oud. We begonnen als een multichannel network op YouTube, maar dat is sterk veranderd. Nu bedienen we nu creators in heel Europa met zaken als studiowerkzaamheden, talentmanagement, digital rights management en distributie over tal van kanalen.” Naast YouTube zijn dat bijvoorbeeld TikTok, Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat en Twitch.

Het nieuwe merk moet ook staan voor een andere benadering van de reclamemarkt. Daarin staan niet zaken als geslacht, leeftijd, locatie en interesses centraal. Schiwek spreekt over psychographische matchmaking en storytelling. “Het verhaal en de creator zijn het emotionele cookie naar hun publiek.” Een andere manier om contextual of inhoudelijk aanverwante targeting te omschrijven.

“We bieden tevens aanvullende diensten door talent en merken bij elkaar te brengen middels influencermarketing. Het in-house datateam heeft versterking gekregen van internationale specialisten en beschikt over tools voor psychografische segmentatie. We Are Era werkt vanuit acht kantoren.” Daar werkt 240 man.

In Nederland begeleidt het zogeheten talent agency binnen We Are Era een divers portfolio van tweehonderd digitale talenten met crossplatform bereik. Onder hen bevinden zich mensen als Nikkie de Jager, Dylan Haegens en Kaj Gorgels. Het medianetwerk bestaat uit een inventory van 1.500 kanalen en maandelijks bereik van vier miljard videoweergaven op YouTube.

Komend jaar wil Schiwek talenten uit verscheidene communities zichtbaarder maken en “hen een carrièreperspectief geven voor lange termijn. Daarnaast zetten we in op de productie van longform content, eigen intellectueel eigendom maken.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond