Deel dit artikel
-

Rechtszaak dreigt voor onlinebank bunq

Twee advocaten en een jurist overwegen namens een groep van enkele tientallen gedupeerden van onlinebank bunq naar de rechter te stappen. Deze klanten werden slachtoffer van phishing en leden volgens jurist Chizki Loonstein samen miljoenen euro’s schade. Ze verwijten bunq onzorgvuldigheid.

In een paar dagen heeft zich een groep van ongeveer veertig tot vijftig gedupeerden gemeld, zegt Loonstein tegen De Telegraaf. Bij veel van hen staat het banksaldo ‘op nul’.

Oprichter Ali Nikham reageerde gisteren op alle ophef, onder meer op LinkedIn en op tv, maar weigerde toezeggingen te doen, ook als het om compensatie gaat.

Volgens Nikham heeft bunq eerder een wachttijd na het verhogen van limieten doorgevoerd en vervolgens weer uitgezet, omdat het niet of nauwelijks hielp bij het voorkomen van fraude, zonder dat nader toe te lichten.

De kritiek gericht op onze de slechte bereikbaarheid van de klantenservice neemt Mikham graag ter harte. ‘bunq is opgericht met als doel om de gebruiker op de eerste plaats te zetten. Ik vind het daarom ontzettend vervelend sommige mensen teleurgesteld te hebben.’ Maar ook hier deed Nikham geen toezeggingen.

De reacties op LinkedIn en X waren dan ook overwegend negatief:

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond