Deel dit artikel
-

Recordaantallen pakketten bij PostNL

De sorteercentra van PostNL hebben vanaf Black Friday tot aan Sinterklaas ongeveer 12 miljoen pakketten verwerkt. In 2017 werden in diezelfde periode iets minder dan 10 miljoen pakketten verwerkt.

De grote online koopmomenten als Black Friday en Cyber Monday waren dit jaar populairder dan ooit tevoren. PostNL hield op basis daarvan rekening met grote extra hoeveelheden pakketten. Uiteindelijk was die hoeveelheid nog groter dan verwacht, waardoor er ook achterstanden zijn ontstaan.

Daarover gaat het echter niet in de persverklaring van het bedrijf. Volgens Leendert-Jan Plaisier, directeur operations PostNL Pakketten, werden tijdig ruim 300 pakketbezorgers en 100 vrachtwagenchauffeurs aangenomen en drie nieuwe sorteercentra geopend. ‘Daardoor konden we het grootste deel van de extra pakketten op de beloofde dag afleveren. Consumenten zijn steeds zo goed mogelijk op de hoogte gehouden over de status van hun pakket.’

De webwinkels bol en Coolblue gingen ervan uit dat de meeste pakketten op tijd geleverd worden. ‘Het lijkt erop dat het voor 99 procent van onze klanten goed gaat komen,’ aldus bol.com.

Deel dit bericht

8 Reacties

Jo

Als je vorig jaar 10 miljoen pakketten verstuurde in deze periode, hoe kan je dan denken dat het lager dan 12 miljoen wordt dit jaar. Minimaal 12 miljoen zou je toch rekening mee moeten houden, een lousy 20% stijging 😉
Dan had toch je grootste klanten moeten vragen wat die verwachtten. Dat ze gewoon niet meer capaciteit konden opschalen is een ander verhaal en dat geloof ik gelijk.

Wim

Bij ons zijn alle pakketten die op 24 november verzonden waren een volle week vertraagd. Klaarblijkelijk heeft PostNL een aantal containers gewoon ergens achteraf laten wegrotten.

Zoiets heeft heel weinig met drukte te maken en hel veel met incompetentie.

Johan

Wij verzenden alles met DHL en dat ging verbazingwekkend goed dit jaar, zeer weinig vertraging, 95% gewoon de volgende dag geleverd.

H. HOGENHOUT

Twee pakketten uit het land van herkomst laten versturen met name uit Duitsland en Spanje en nog steeds niet binnen de App van Post. NL werkt traag of helemaal niet en inlichtingen hoef je niet te vragen want dan ben je nog duurder uit dus allemaal min punten.

johan van der Berk

Werkelijk belachelijk dat wij ons zo druk maken over pakketten die blijkbaar te laat binnen komen.
Het regent klachten staat in de media ( zo’n 500 tot 1000 ) . Op een totaal van 12 miljoen is dit echter peanuts.
Zijn we de tijd vergeten dat we weken voor de feestdagen al bezig waren met de inkopen. lange rijen bij de kassa files op de heen en terug reis een en al stress bij jong en oud of alles wel op tijd rond komt.
Nu dan is een paar dagen wachten op je bestelling heel normaal in deze tijd
Levertijd op meubels van 4 tot 6 maanden is volledig geaccepteerd, maar onze bestelling via e commerce moet binnen een dag worden geleverd.
Naar mijn mening licht er hier ook een belangrijke taak voor de grote bedrijven voor een meer gespreide levering en een kostenplaatje

Aart

Johan van der Berk, dat heb je prima verwoord.
Ik ben het helemaal met je eens.

Yuri

Alles heeft met verwachtingsmanagement te maken lijkt me…..

Bert

Je zou toch verwachten dat PostNL zich beter voorbereidt. Het aantal verzonden pakketten wordt jaar na jaar groter, online winkelen wordt elk jaar populairder, black friday wordt elk jaar meer gehyped. Ik verwacht dat we de komende jaren wel vaker met recordaantallen verzonden pakketten te maken zullen hebben.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond