Redhotminute fuseert met Colours, Mangrove

De internetbureaus Colours, Mangrove en Redhotminute fuseren en vormen samen een nieuwe organisatie met een omzet van tegen de 25 miljoen euro.

Vorige week, in de nacht van woensdag op donderdag, werd de laatste handtekening gezet onder een reeks documenten die de drie bedrijven samenbrengt onder de nieuwe vlag We are you. Dat wordt, zo lichten Jorg Verweij en Marc van Helden aan Emerce toe, niet een netwerknaam die de oude labels vervangt. Die blijven gewoon bestaan.

Verweij wordt de CEO van We are you., Van Helden en Paul Hinze flankeren hem in de directie. Hinze was tot half vorige week nog COO van Digital United, hij zal zijn twee collega’s bijstaan in de nieuwe constellatie omtrent financiën en buy & build.

Hoeveel geld met de transacties is gemoeid, houden de partijen voor zich.

Op het kantoor van Mangrove aan het Hofplein in Rotterdam zegt Van Helden tegen deze uitgave: “We zochten flexibiliteit en meer schaalbaarheid. Omdat we qua technologie voor zeker negentig procent overlappen met Colours hebben we in gezamenlijkheid een veel groter team op dezelfde gebieden. Ook qua cultuur sluiten we goed op elkaar aan. We werken beiden met agile/scrum en zijn zelforganiserend volgens een cellenstructuur.”

Verweij: “Relaties met klanten zijn en worden steeds intensiever door de plek die digital inneemt binnen hun bedrijf. We werken voor steeds grotere klanten, veel bedrijven met grote consumentendatabases, voor wie de digitale bedrijfsprocessen inmiddels tot hun kernprocessen horen.” Van Helden vult aan: “Hun vraagstukken worden groter en ze worden terecht veeleisender. Om je een idee te geven: vorige week belde een klant of we ons team bij hen op korte termijn wilden verdubbelen. Om aan dat soort vragen te kunnen voldoen, heb je kwaliteit, flexibiliteit en slagkracht nodig.”

Beide bedrijven waren op zoek naar een strategische partner en stonden op elkaars shortlist. Verweij: “Dat we bij elkaar uitkomen is geen toeval. Samen hebben we ongelooflijk veel digitale ervaring en hebben samen de afgelopen vijftien jaar de transitie van digitale brievenbus naar het kernproces voor bedrijven mede vormgegeven.”

In augustus 2017 kocht Colours branchegenoot Mangrove. “Wij zijn geen fullservice bureau maar bieden wel een brede waaier diensten: concept, strategie, bouw en optimalisatie. Voor andere expertises partneren we waar nodig”, aldus de algemeen directeur.

Redhotminute uit Tuil, Colours uit Den Bosch en Mangrove uit Rotterdam vallen nu alledrie onder We are you. Dat is de paraplunaam, maar die wordt vooralsnog niet actief gecommuniceerd als ‘de nieuwe naam van’.

De dagelijkse leiding over Colours komt in handen van Tim Kragt. Van Helden blijft eindverantwoordelijk over Redhotminute, Verweij over Mangrove.

Er werkt pakweg 250 man bij de labels onder We are you.

1 Reactie

Veel succes!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug