Reisbranche vreest voucherellende
Online reisorganisaties moeten na maart vermoedelijk enorm veel geld terugbetalen aan consumenten. De eerste reisvouchers die sinds het begin van de coronacrisis zijn uitgegeven en bedoeld waren om een lastige periode te overbruggen, verlopen half maart en veel consumenten stellen hun vakantieplannen opnieuw uit.
De Consumentenbond opende in december een coronavakantiemeldpunt. Binnen drie weken kwamen er 2600 meldingen binnen. Wat opvalt, zijn de klachten over de bereikbaarheid van de klantenservice, zo bleek gisteren in het programma Radar. Babs van der Staak van de Consumentenbond zegt hierover: 'Het is begrijpelijk dat het bij het begin van de crisis zo was, dat kan. Bedrijven werden overspoeld met vragen. Maar dat dat nu, een klein jaar na dato, nog steeds zo is, is wel een slechte zaak.'
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd