Deel dit artikel
-

Reiziger haalt vooral inspiratie uit Google

Vakantiegangers halen hun inspiratie vooral uit Google, gevolgd door boekingsplatformen en Facebook. Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek van het recensieplatform TrustYou.

Google Search wordt door 48 procent genoemd als belangrijkste inspiratiebron. Boekingssites scoren 43 procent en Facebook 42 procent.

Negen op de tien reizigers gebruiken zoekmachines als zij een accommodatie willen boeken. Daarbij heeft Google de voorkeur van 81 procent.

Zevenenvijftig procent zoekt naar een specifiek hotel, 49 procent doet dat op basis van de locatie en 31 procent combineert deze twee in de zoekopdracht. De prijs heeft de grootste invloed op de uiteindelijke keuze, gevolgd door de beoordeling van het hotel. Als je uitgaat van het gangbare recensiesysteem van een tot vijf sterren, dan sluit 88 procent hotels uit die minder dan drie sterren hebben gekregen. Een derde wil geen accommodatie die minder dan vier sterren krijgt.

Theatmap TrustYourustYou bekeek via heatmapping en het klikgedrag ook welke informatie reizigers het interessantst vinden bij het hoteloverzicht van Google. Zestig procent klikt op een van de hotels en 32 procent zoomt in op de kaart.

Wanneer het tot een daadwerkelijke boeking komt, doet 66 procent dat het liefst via de desktop. Achttien procent geeft de voorkeur aan de smartphone en 16 procent kiest voor de tablet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond