Deel dit artikel
-

‘Respons direct mail met 69 procent toegenomen’

De respons op geadresseerde reclamepost, oftewel direct mail, neemt toe. De afgelopen vier jaar is de gemiddelde respons met 69 procent gestegen: van 16 naar 27 procent. Dat blijkt uit onderzoek van MetrixLab in opdracht van PostNL onder meer dan 400 directmailcases.

Voor de fashionindustrie en de retailsector ligt de respons met respectievelijk 31 en 25 procent het hoogst. Bij media, verzekeraars en de telecomsector ligt deze het laagst, namelijk 7 procent.

Direct mailing de aandacht van de lezers vast te houden. Zo lezen ontvangers die de mailings openen deze gemiddeld 2,2 minuten.

Direct mail kan ingezet worden om kennis over te brengen, zo blijkt uit het onderzoek. Daarnaast is het een middel om het bezoek naar je winkel of website te verhogen of de (online) verkoop te stimuleren.

De afgelopen vier jaar onderneemt gemiddeld 27 procent van de ontvangers een van deze acties na ontvangst van een direct mailing. Ter vergelijking: de CTR van een e-mail is 7,7 procnt.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jasper

en wil je het echt goed aanpakken => https://www.postana.com/ (en dan versturen met PostNL) 😉
nee, geen reclame voor mezelf….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond