Response Republic neemt onderdeel Direct Force over

Het vanuit AdLink gestarte bedrijf Response Republic heeft in Nederland de online activiteiten van dm-bureau Direct Force overgenomen. Financiële details van de overname zijn niet bekendgemaakt. Response Republic zegt "deze maand" in de Benelux van start te gaan
Het Haarlemse Direct Force is in 1997 opgericht en werkt onder meer voor PCM, Sanoma, Levi Strauss, Dockers, Shell en FX.nl. Direct Force telt tien vaste krachten, op part-time basis biedt het nog eens werk aan 150 mensen. Na de verkoop van de online activiteiten concentreert het bureau zich weer volledig op 'face-to-face' marketing, waaronder persoonlijke verkoop.
Direct Force was niet geheel tevreden over de online tak die het in 1999 opzette. Camiel Vermeulen, partner van Direct Force: "De synergie-effecten die we bij oprichting van de online tak voor ogen hadden tussen onze traditionele activiteiten op het gebied van face-to-face marketing en het online advertentienetwerk bleven uit. Het is gebleken dat dit een hele andere markt is." Dit houdt volgens hem verband met de achtergrond van de klanten. "De offline campagnes zijn maatgerichte concepten, waarbij er een innige samenwerking is met de klant." Online is er volgens hem meer sprake van een markt waar de koper de dienst uitmaakt. "Online adverteerders hebben ook een andere achtergrond en andere wensen."
Response Republic ziet de overname van de online tak van Direct Force als "een vliegende start" op de Nederlandse markt. Response Republic is door AdLink opgezet als onafhankelijk bedrijf en dient adverteerders te bedienen die hun reclame willen afrekenen op resultaat. Afrekenmodellen zijn onder meer cost-per-click (betalen voor het klikken op een link of banner), cost-per-lead (betalen voor ieder klantcontact) en cost-per-sales (afrekenen op verkochte producten of diensten).
De bedoeling is dat in alle Europese landen waarin ook AdLink actief is een vestiging komt van Response Republic. Deze maand starten vestigingen in Frankrijk, Engeland en de Benelux. De Benelux-afdeling staat onder leiding van Arno Otto, voorheen directeur bij DoubleClick in Nederland, en wordt gevestigd in Haarlem.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond