Deel dit artikel
-

Resultaten voice verrassen Virgin Trains

Veel meer Engelsen dan verwacht gebruiken de spraakinterface van Amazon Alexa om treinkaartjes te kopen bij Virgin Trains.

Het was een gok toen Virgin Trains in mei van dit jaar de ticketverkoop begon via Amazon en diens spraakassistent Alexa. Het treinbedrijf wist niet wat het van deze nieuwe interface op e-commerce kon verwachten.

Exacte getallen geeft het bedrijf niet, maar tegen The Drum zegt het wel dat het boven verwachting gaat. Het gevolg daarvan is dat de leiding direct een toegewijd team heeft neergezet op het doorontwikkelen van de spraakinterface.

De gok eerder dit jaar werd gedreven door twee feiten. Allereerst het immense klantenbestand van Amazon, dat in Engeland een dominante e-commercepartij is. En ten tweede het aantal Alexa-apparaten dat in 2017 in Engeland alleen al over de toonbanken ging: 2,8 miljoen.

Engelsen hebben meetbaar profijt van de spraakinterface, legt Virgin Trains uit. Wie een kaartje koopt via de website doet daar zeven minuten over. Wie dat via de Alexa-skill doet, doet er twee minuten over.

Foto: martin55 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond