Deel dit artikel
-

Resultatenpagina Google toch onder de loep

Het zichtbare verschil tussen organische en betaalde zoekresultaten bij Google is mogelijk te klein geworden. Gebruikers hebben in elk geval duidelijk hoorbare kritiek. De zoekmachine gaat kijken wat daar te doen is.

Ruim een week geleden voerde Google een nieuw design in van de zoekresultatenpagina op het vaste web. Daarbij wordt bij iedere vermelding, betaald of niet, het favicon van de website getoond. ‘Te verwarrend’, zeggen gebruikers, want reclameteksten hebben ook zo’n soort icoon. Het verschil tussen de twee wordt te klein.

Dagen achter elkaar liet een kleine maar vocale groep ingevoerden zijn onvrede hierover horen. De zoekmachine reageerde daar kort voor het weekend op. De belofte: we gaan andere designs uitproberen.

Het redesign op zich komt niet als een verrassing. Dat werd in mei 2019 al aangekondigd. Men begon met het mobiele web, want daar zit de bulk van het gebruik en probeert nu ook het desig op het vaste web in lijn met mobiel te brengen.

Resultatenpagina’s van Google Search veranderen constant. Dit overzicht laat zien hoe het design zich over de jaren heen ontwikkelde.

Foto: Roman Boed (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond