Deel dit artikel
-

Retailer worstelt met supply chain omnichannel

73 procent van de vijfhonderd belangrijkste retailers in Noord Amerika zeggen dat zij artikelen via alle beschikbare verkoopkanalen kunnen leveren, doch slechts 22 procent heeft daartoe ook echt maatregelen genomen. Omnichannel blijkt in de praktijk nog erg weerbarstig.

Volgens Boston Retail Partners willen nagenoeg alle retailers hun organisatie aanpassen, zodat via fysieke winkels, webwinkels en mobiele apparaten geleverd kan worden. Maar in de praktijk blijken de silo’s nog altijd niet gesloopt. Daar komt nogal wat bij kijken. De software moet worden vervangen, en slimme analytics zijn gewenst om zicht te houden op de vervoersstromen. Ongeveer 46 procent gebruikt nog klassieke rekenbladen voor een inventarisatie.

Geen van de respondenten is dan ook tevreden met de huidige oplossingen, constateren samenstellers Brian Brunk, Ken Morris en Walter Deacon van de 2014 Annual Supply Chain Benchmark Survey.

Overigens verwacht 32 procent nog altijd de meeste groei van het web, en maar 21 procent van omnichannel. Tachtig procent is wel bezig om het aantal kanalen verder te versterken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond