Deel dit artikel
-

Retailers bepalen groei ‘programmatic’

Retailers zijn grotendeels verantwoordelijk voor de groei van het geautomatiseerd inkopen van advertenties. De Amerikaanse retailindustrie zal dit jaar alleen al voor 3,71 miljard dollar aan advertenties geautomatiseerd inkopen. Dat stelt eMarketer in een nieuwe studie.

Dat is 24 procent van de 14,88 miljard dollar die Amerikaanse adverteerders aan ‘programmatic’ zullen besteden.

Fast moving consumer goods (FMCG) – een breed scala aan veel verkochte consumentengoederen zoals voeding, toiletartikelen, zeep, cosmetica en producten voor gebitsverzorging – nemen 14,1 procent voor hun rekening. Procter & Gamble is een van die bedrijven die al een groot deel van zijn advertenties geautomatiseerd inkopen.

Ook zal komend jaar nog meer worden uitgeven aan mobiele advertenties en digitale video. Zo’n 7,7 miljard dollar wordt dit jaar in de VS aan deze categorie gespendeerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond