Deel dit artikel
-

Retailers gaan elkaar promoten via nieuwe app

Grote Nederlandse retailers gaan elkaars producten en acties promoten via de mobiele app Plux. De app bevat nu klantenkaarten, maar krijgt spoedig een shoppingcomponent.

Sinds een paar weken is de app Plux al live in Apples downloadwinkel, maar Martijn van Peer zegt dat die binnenkort aanzienlijk wordt uitgebreid. Grote Nederlandse retailers, onder meer Paradigit waar Van Peer webshopmanager is, slaan de handen ineen om elkaars producten te promoten.

“Je koopt niet iedere week een nieuwe laptop, al zouden wij natuurlijk anders willen. Waarom zouden we dan en app ontwikkelen? Supermarkten zitten met dezelfde vraag, maar zij krijgen wel dagelijks terugkerende klanten.” Vanuit die gedachte wordt achter de schermen nu gewerkt aan uitbreiding van de app.

Plux is nu een app waarin consumenten al hun klantenkaarten kunnen verzamelen. Wie een aangesloten retailer bezoekt, hoeft enkel het mobiele Pluxscherm langs de scanner te halen en de punten worden op zijn account bijgeschreven. Binnen afzienbare tijd gaan de puntenspaarders ook aanbiedingen ontvangen. Details over de app wil Van Peer verder niet kwijt.

Ketens wiens klantenkaarten in Plux zitten, zijn onder meer: ANWB, Airmiles, AH, de Bijenkorf, Douglas, America Today en Bever. Paradigit is een van de bedrijven die actief partnert in de app. De basis daarvoor ligt in een bijeenkomst van Retailers van het Jaar, waar partijen uit verscheidene sectoren dit idee met elkaar opvatten.

Deel dit bericht

3 Reacties

Tom

Er zijn al jaren van dit soort apps: FidMe, PasjesApp, PasNL, Keyring je hebt er alleen vaak niets aan omdat de meeste retailers niet over scanners beschikken die vanaf een digitaal scherm kunnen scannen. Denk ook niet dat genoemde bedrijven echt “deelenemen”. De app-makers hebben slechts hun logo’s toegevoegd net zoals al die andere apps dat doen.

Willem

Lekker dan. Een aangemaakt profiel kan niet verwijderd worden. Althans, de functionaliteit wordt er niet voor geboden.

Bart Jaspers

Nou de App nog combineren met payment (scheelt weer pinterminals), loyalty, personalized pricing en real time CRM en comms – en dan zijn we waar we wezen moeten…. Komt wel – niet snel. Dit is met name interessant als het een open platform wordt. Weer een (iOS-) App gaat ’t niet halen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond