Deel dit artikel
-

‘Retailers profiteren van omnichannelstrategie’

Fysieke retailers met een digitale strategie beginnen daarvan te profiteren. De online omzet in het derde kwartaal steeg met 37 procent, aldus een onderzoek van e-commerceleverancier MarketLive.

Het Amerikaanse bedrijf deed een onderzoek onder zijn klanten en constateert dat het implementeren van een omnichannelstrategie daadwerkelijk tot meer verkopen leidt: 36,6 procent meer.

Bedrijven die enkel online winkels exploiteren zagen de omzet in de zomermaanden met gemiddeld 13,5 procent stijgen. Uitschieters waren Beauty & Health (+28%), Huishoudelijk en Wooninrichting (+22%) en Kleding & Accessoires (+17%).

Een ander opvallend gegeven onder de klanten van MarketLive is dat hun bestedingen aan Search en Social afnemen, met respectievelijk zes en zeventien procent. De verklaring voor de afname in Social ligt vermoedelijk in Facebooks veranderde algoritme. Dat zorgt ervoor dat bedrijfspagina’s nog minder vaak worden getoond in de timeline van gebruikers. De grote winnaar in marketing is Direct Marketing (+18%). “Retailers slagen er beter in klanten te behouden.”

Foto: Nicolas Eckhart (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond