Deel dit artikel
-

Reviews niet welkom op Facebook-fanpages van bedrijven

Van de Nederlandse top 100 adverteerders is twee derde aanwezig op Facebook. Slechts 7 procent daarvan staat reviews toe op de fanpage. Ook forums worden niet veel gebruikt, slechts 26 procent van deze bedrijven maakt gebruik van deze mogelijkheid.

(meer…)

Deel dit bericht

11 Reacties

Ton van Houten

Dit zegt iets over de mentaliteit van 97% van de bedrijven.

Damien

De angst regeert… er zou toch eens een (niet gemodereerde) reactie op je Facebook pagina komen staan.

Lennard

Misschien kunnen jullie de voorbeelden (Heineken, HEMA en Douwe Egberts) iets grondiger analyseren qua interactie.

– Heineken (laatste post van Heineken, 18 maart 2009)
– HEMA (laatste post van HEMA, 25 december 2010)
– Douwe Egberts ( laatste post van DE, 27 mei 2008)

Dit zijn geen goede voorbeelden. Een bericht over Facebook is niet automatisch interessant, zeker wanneer ze kant noch wal raken.

Rolf

Beoordelingen werken juist als verlengstuk van de PR afdeling door artikelen en klachten op blogs en internetpagina’s te verzamelen en deze te gebruiken binnen het bedrijf. De informatie is vervolgens zowel door de klantenservice (klachtoplossing) als de PR afdeling (verbetering merkimago) te gebruiken. Ik denk dat bedrijven hier op een gegeven moment wel naar toe moeten.

Jop Brocker

@Lennard: De voorbeelden in dit artikel verwijzen niet naar de juiste pagina’s in Facebook, vandaar dat dat inderdaad een scheef beeld geeft.

Dit zijn de Fanpagina’s die wij bekeken hebben:
http://www.facebook.com/heineken
http://www.facebook.com/DouweEgbertsNL
http://www.facebook.com/hema

Zoals je ziet zijn er in alle 3 de gevallen vandaag nog berichten geplaatst en wordt er veelvuldig gereageerd.

Jannemiek - Emerce

@Lennard, Dat is mijn fout, er wordt gelinkt naar de verkeerde fanpages. Ik pas ze nu even aan.

Stefan Smit

Ik vind het artikel wel een beetje kort door de bocht en qua inhoud vrij karig. Waarom wordt een forum dan niet gebruikt? En aantal fans maakt je pagina nog niet altijd een succes. Zonde dat er niet iets meer verdieping in het artikel zit.

Maarten Naaijkens

@Lennard. Je kijkt idd naar de verkeerde pagina. Het betreft hier een persoon Douwe Egberts. Wij zijn op dit moment bezig met de fanpage Douwe Egberts waar we dagelijks publiceren en reageren.

Michel H

Ik denk dat een belangrijke oorzaak voor het ontbreken van review- en forumfunctionaliteit is dat men simpelweg niet weet dat het mogelijk is. Het vinden van de Facebook Reviews app kost een paar clicks, en een Discussion Board is volgens mij ook niet standaard, toch?

Frans Jan Boon

Veel bedrijven weten niet wat er buiten de standaard functies allemaal mogelijk is met een fanpage. Als we bij eerste contacten met klanten wat werk laten zien, zoals in fanpages geintegreerde webshops, merk je dat de meeste niet weten dat zoiets kan. Laat staan de mogelijkheden van de standaard apps.

anitaregts@hotmail.com

facebook regeert niet

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond