Deel dit artikel
-

RFID markt komt eindelijk echt van de grond

In 2003 leek RFID het helemaal te gaan maken toen de grote Amerikaanse keten Wal-Mart aankondigde dat het de technologie zou gaan inzetten voor de registratie van de goederenstroom in het bedrijf. Met ingang van 2006 moesten alle bedrijven die aan de keten leverden hun pallets voorzien van RFID tags. Pas zestien jaar later lijkt RFID eindelijk van de grond te komen.

Dit jaar zullen naar schatting 17,5 miljard RFID tags worden uitgeleverd. Dat waren er nog 17,5 miljard in 2018. Meegerekend zijn daarin ook NFC tags.

De markt wordt vooral gestimuleerd door de verkoop van passieve RFID tags, zo valt te lezen in het een dezer dagen verschenen rapport RFID Forecasts, Players and Opportunities 2019-2029 van IDTechEx. Passieve RFID tags hebben geen batterijen nodig om uitgelezen te worden.

RFID wordt vooral toegepast bij kledingverkoop (10 miljard stuks in 2019), contactloze betaalkaarten (2,3 miljard kaarten in 2019) en voor het volgen van koeien, varkens en huisdieren (589 miljoen tags).

IDTechEx schat de totale markt op 11,6 miljard dollar in 2019, stijgend naar 13 miljard in 2022.

Foto Nedap

Deel dit bericht

1 Reactie

Wim

“Dit jaar zullen naar schatting 17,5 miljard RFID tags worden uitgeleverd. Dat waren er nog 17,5 miljard in 2018.”

Het lijkt erop dat er bij de redactie iemand heeft zitten te slapen.

Het grote struikelblok voor RFID is altijd de prijs geweest. Barcodes zijn veel goedkoper. Het artikel negeert dat aspect.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond