Deel dit artikel
-

Richard Musch (Netflix) wordt directeur omnichannel ING

Met ingang van 15 juni start Richard Musch als directeur Omnichannel binnen ING Nederland. In deze functie zal hij zich toeleggen op het verder ontwikkelen en uitrollen van de omnichannel dienstverlening van ING.

Musch maakt de overstap van Netflix, waar hij sinds 2012 als hoofd Business Development Europe nauw betrokken is geweest bij de uitrol van de Netflix dienst in Europa.

Na zijn studie Business & Economics aan de UvA met een minor in computerwetenschappen, begon hij zijn loopbaan als investment bankier bij JP Morgan in Londen. Daar was hij werkzaam binnen de sector Technology, Media & Telecom.

Na een korte onderbreking om het MBA Programma van INSEAD in Fontainebleau af te ronden, werkte hij vervolgens ruim 10 jaar in verschillende rollen binnen de digitale media. Zo was hij manager Video Strategy & Business Development bij Liberty Global, manager Digital Media bij RTL Nederland en Senior Director Smart TV bij Philips.

De benoeming van Musch volgt op de aankondiging van ING in november 2014 om de dienstverlening in Nederland om te vormen van multichannel naar omnichannel. Dat betekent dat alle kanalen waarmee de klant in contact met de bank kan komen (mobiel, internet, telefoon en kantoor) volledig geïntegreerd zijn en de klant moeiteloos kan schakelen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Jacob Lageveen

Goede aankoop natuurlijk. Hij heeft zijn sporen wel verdiend met Netflix, dat is echt heel snel gegaan.

Denny Plaggenburg

Gefeliciteerd, Musch!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond