Deel dit artikel
-

‘Rijenradar’ laat bezoekers Amsterdamse musea wachttijden zien

Amsterdam Marketing is samen met de gemeente Amsterdam een proef gestart met het tonen van wachttijden voor populaire attracties in de metropoolregio. De zogeheten Rijenradar is te vinden op de site van IAmsterdam.

De twee partijen willen weten of inzicht in wachttijden kan helpen bij het spreiden van bezoekers over Groot-Amsterdam. Bijkomend voordeel is dat de informatie de ervaring van bezoekers zal verbeteren. Tien musea en attracties houden zelf realtime bij hoe druk het is. Het gaat om het Van Gogh Museum, Anne Frank Huis, Rijksmuseum, Heineken Experience, Scheepvaart Museum, Tropenmuseum, Eye Filmmuseum,Rembrandthuis, Cobra Museum (Amstelveen) en Frans Hals Museum (Haarlem).

Per museum wordt aangegeven hoelang de wachttijd op dit moment bedraagt en of dat meer of minder is dan gebruikelijk. De bezoeker kan direct tickets bestellen en de route opvragen. Er is nog geen feedbackknop, waarmee gebruikers kunnen aangeven of de informatie klopt.

De proef loopt drie maanden. Bij gebleken succes zullen meer attracties worden aangesloten.

rijenradar

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond