Deel dit artikel
-

Rituals verdubbelt online

E-commerce is dit jaar al goed voor twintig procent van de totale omzet van Rituals, vijf jaar eerder dan voorzien. Dat zegt oprichter Raymond Cloosterman in het septembernummer van RetailTrends.

De onlineomzet is tijdens de coronacrisis verviervoudigd. “Hoewel de winkels inmiddels weer open zijn, blijft dat twee keer zoveel als voorheen.

Of de webshop als zelfstandig kanaal ook winstgevend is valt volgens Cloosterman niet te zeggen, omdat de totale kosten over alle vier de bedrijfstakken (retail, wholesale, travel, retail en e-commerce) worden verdeeld.

Rituals gaat zijn doelstelling van een miljard euro omzet in 2020 overigens niet halen. De cosmeticaketen hoopt in de buurt te komen van zijn omzet van vorig jaar, zegt Cloosterman. De coronacrisis is daar vooral debet aan.

Foto Rituals

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond