Deel dit artikel
-

Rob Kolkman nieuwe CEO van Sanoma Media Netherlands

Sanoma heeft tamelijk snel een opvolger gevonden voor Marc Duijndam, die vrij onverwacht afscheid nam als CEO van de uitgever. De 45-jarige Rob Kolkman start 1 januari 2019.

Kolkman komt van Reed Business Information (RBI), onderdeel van de RELX Group, leverancier van informatie en data-analyses. Hij vervulde meerdere senior managementposities binnen RELX en is op dit moment Group Managing Director voor RBI.

In een verklaring zegt Kolkman: ‘Sanoma heeft een prachtig portfolio waarmee 80 procent van de Nederlanders maandelijks wordt bereikt. De printmerken hebben een sterke en succesvolle ontwikkeling online gemaakt, zoals Libelle en vtwonen. Andere merken zijn volledig online georiënteerd, zoals NU.nl en Scoupy. De continue ontwikkeling van al deze merken, waarbij ieder merk zijn eigen kansen en uitdagingen kent, maakt dat Sanoma een organisatie is waar ik graag voor wil werken en die ik samen met de collega’s nog succesvoller wil maken.’

Sanoma zat in augustus plots zonder CEO, nadat Marc Duijndam besloot dat de uitgeverij niet aansloot bij zijn persoonlijke ambities. Hij was pas in januari begonnen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond