Deel dit artikel
-

Rocket Internet over zijn expansiestrategie

Rocket Internet is het bedrijf achter Zalando, Groupon in Europa, eDarling, Home24 en nog een reeks startups. Hoe bouw je met zoveel labels in zoveel landen gefocust bedrijven op?

Op die vraag geeft Luis Hanemann, marketingbaas van het internationale team van Rocket Internet, in onderstaande video antwoord. Hij gaat in op thema’s als IT, marketing en personeelszaken.

De grote lijn is duidelijk. Rocket Internet onderzoekt per land wat de welvaart, concurrentieverhoudingen en groeimogelijkheden zijn. Dan brengt het een kernteam van topspecialisten naar een land om de eigen infrastructuur op te tuigen. Dat zijn kenners op het gebied van Marketing, IT, CRM, Finance, Legal, HR en een paar generalisten.

Zodra de basis van de lokale organisatie staat, trekt het ‘setup-team’ zich gefaseerd terug en komt de leiding in handen van een lokaal team, dat wel getraind wordt door het Duitse hoofdkantoor.

Sinds begin dit jaar heeft Rocket een Nederlandse afdeling in Amsterdam. Het bedrijf is inmiddels actief op vrijwel alle continenten met verschillende labels. Zalando (schoenen en mode) is vaak de vooruitgeschoven post.

Webschorle #24 mit Luis Hanemann von Rocket Internet

Interview door Andreas Graap van Webschorle.de.

Foto: usdagov (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond