Deel dit artikel
-

‘Rocket Internet, de film’ op YouTube

Over twee weken gaat Rocket Internet naar de beurs in Frankfurt. De trailer van deze ‘film’ staat al online in de vorm van een ronkend bedrijfsprofiel voor potentiële investeerders.

“We bouwen bedrijven in een fabriek met een betrouwbare en consistente output”. Zo omschrijft operationeel directeur Johannes Bruder de Duitse couveuse voor internetbedrijven die volgende week naar de beurs gaat. In Rocket Internet stond onder meer de wieg van Zalando, dat volgende week zelf een beursnotering krijgt.

Rocket ontwikkelt wereldwijd bedrijven in drie segmenten: e-commerce, marktplaatsen en fintech.

Met deze film probeert het bedrijf aan de markt te vertellen wie het is en wat het doet:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Het Berlijnse bedrijf gaat over twee weken naar de beurs tegen een prijs van tussen de 35,50 en 42,50 euro per aandeel. Met de beursgang zal tussen de 4,3 en 5,1 miljard euro worden opgehaald.

De e-commercebedrijven uit het portfolio zijn onder andere: HelloFresh, Home24, Westwing en verscheidene niet-Europese varianten op Zalando (zoals Dafiti, Zalora en Lazada).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond