Deel dit artikel
-

RTL claimt snelst groeiende Multi Channel Network

RTL zegt dat zijn Multichannel Network (RTL MCN), met een gemiddeld bereik van bijna 60 miljoen impressies per maand, het snelst groeiende multichannel network van het afgelopen jaar is op het gebied van premium contentmakers en multiscreen formats.

Het aantal kanalen ging van nul naar 31. Het eerste grote YouTube-talent dat zich aansloot bij RTL MCN was Mertabi. In 2015 volgden grote namen als ZU5E, OnneDi, Bibi Breijman, Brandstof, Kaj en BALLINNN’

In oktober startte RTL zijn eigen YouTube-kanaal: Concentrate. In drie maanden tijd waren er meer dan vijf miljoen weergaven, haakten bijna 60.000 abonnees aan en werden meer dan 24 miljoen bekeken minuten gerealiseerd. Adverteerders AXE en Lenovo koppelden zich aan Concentrate.

In 2015 kozen o.a. Vodafone, TomTom SPARK, A-Films en Eneco HollandseWind voor media campagnes in samenwerking met de talenten van RTL MCN. De kanalen van online influentials Dionne Slagter, Bibi Breijman en Nanne Meijer werden succesvol ingezet om meer aandacht te genereren onder jongeren voor het Vodafone FAN-vak bij The voice of Holland, de gloednieuwe action camera TomTom SPARK, de film De Surprise en het Eneco NK Tegenwindfietsen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond