Deel dit artikel
-

RTL dweept met AdConnect in Cannes

RTL Group profileerde zich afgelopen week op het Cannes Lions International Festival als een serieus alternatief voor Facebook en Google met zijn digitale videoplatform AdConnect.

Adconnect is RTL’s bestemming waar internationale adverteerders terecht kunnen om bereik te kopen op de digitale kanalen van de zendergroep. Dat omvat niet enkel de RTL XL-achtigen maar ook videosites die dochters als SpotX en SmartClip helpen exploiteren, waaronder talloze nieuwssites.

RTL gebruikte het Cannes Lions International Festival of Creativity afgelopen week om de wereld te vertellen over zijn videoreclameplatform. Anna-Maria Vujinovic, net verhuisd naar een internationale positie, was er maandag http://rtl-adconnect.com/news/meet-us-at-cannes-lions/ om met haar CEO over de toekomst van televisie te praten.

Die directeur, Stephane Coruble, gebruikte het Franse podium om Video Marketplace (VMP) te presenteren. Dat is het loket waar adverteerders al RTL’s digitale kanalen kunnen vinden. Naast de VOD-platformen, tv-kanalen ook de YouTube-kanalen en videobestemmingen die voor derden worden geëxploiteerd.

Omdat merkadverteerders eisen stellen aan de omgeving waar hun boodschappen verschijnen, biedt Coruble brandsafetygaranties en transparantie over de distributie van commercials. ‘Beter dan Google’, meent hij.

AdConnect is de nieuwe verschijningsvorm van exploitant IP Network om tot RTL Ad Connect. Die werd in juni 2017 omgedoopt. Dat is actief in heel west-Europa, onder meer vanwege samenwerkingsverbanden met ITV en RAI. De tv-netwerken TF1, Mediaset en ProSiebenSat.1 hebben een eigen gezamenlijke programmaticnetwerk voor digitale reclame. Dat is echter niet gekoppeld met dat van RTL.

Foto: Bex Walton (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond