Deel dit artikel
-

RTL Group presenteert nieuwe identiteit

RTL Group heeft een nieuwe identiteit en het nieuwe ontwerp voor haar kernmerk RTL onthuld. Beide zullen RTL moeten versterken als Europa’s toonaangevende entertainmentmerk.

De focus ligt op één verenigd RTL-merk dat staat voor positief entertainment en onafhankelijke journalistiek, maar ook inspiratie en energie.

De snelgroeiende Duitse streamingdienst TV Now wordt eind 2021 omgedoopt tot RTL+. Mediengruppe RTL Deutschland heet voortaan RTL Deutschland. De productiebedrijven Fremantle, Vox en NTV blijven zo heten.

Het persbericht (pdf) meldt niet of de identiteit ook wordt doorgevoerd voor RTL Nederland. Het is geen geheim dat RTL overweegt om de Nederlandse activiteiten af te stoten, zoals ook de Franse en Belgische activiteiten van RTL in de etalage zijn gezet.

Deel dit bericht

1 Reactie

CB

In het persbericht staat dat alleen ‘RTL Group’ en RTL Deutschland die nieuwe identiteit krijgen. Zal dus niet voor Nederland gelden. Overigens staat RTL Nederland volgens Spreekbuis.nl inmiddels in de verkoop.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond