Deel dit artikel
-

Digitaal steeds belangrijker voor RTL Groep

Digitale activiteiten dragen steeds meer bij aan de omzet van de RTL Groep, zo blijkt uit de vanochtend gepubliceerde halfjaarcijfers. De digitale omzet steeg 20,5 procent naar 264 miljoen euro.

Het aantal videostreams steeg 190 procent naar 123 miljard. De YouTube kanalen van dochter FremantleMedia trokken alleen al 9 miljard bezoeken. Het gemiddelde voor de totale groep komt uit op 20 miljard per maand (pdf).

In Nederland genereerde RTL in het afgelopen halfjaar 707 miljoen videostreams, inclusief YouTube. Populair waren daarbij The Bold & The Beautiful, Divorce en Goede Tijden, Slechte Tijden. Begin dit jaar werd een samenwerking met StukTV aangekondigd om jongere kijkers te lokken. StukTV heeft intussen 1 miljoen abonnees.

In Nederland daalde het bedrijfsresultaat naar 26 miljoen euro door investeringen in programma’s en hogere personeelskosten. De omzet ging wel omhoog, mede door de aantrekkende advertentiemarkt, van 226 miljoen naar 236 miljoen.

De totale omzet voor de RTL Groep steeg in het eerste halfjaar 3,2 procent naar 2,8 miljard euro. Het bedrijfsresultaat ging 8,6 procent omhoog naar 580 miljoen. Wel heeft het bedrijf nog altijd forse schulden.

Capture

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond