Deel dit artikel
-

RTL MCN tekent StukTV

Het YouTube-netwerk van RTL tekent een van Nederlands bekendste en meest bekeken YouTube-kanalen: StukTV.

Dat maken de partijen bekend zonder details over de nieuwe deal te vertellen. StukTV zat immers bij het MCN Social1nfluencers, onderdeel van Sanoma, en stapt na drie jaar over een concurrerende exploitant.

RTL-baas Erland Galjaard zegt dat er met StukTV aan nieuwe formats zal worden gewerkt.

In het commentaar van Erik Kepper, manager RTL MCN, klinkt hetzelfde door: “We zijn niet alleen in een klap de grootste MCN van Nederland, maar hebben bovendien een nog grotere, diverse pool aan creatief talent die veel voor RTL kan betekenen. Samen gaan we nog meer vaart zetten achter het ontwikkelen van heel veel mooie, innovatieve formaten, zowel online als offline” op televisie.

Kepper: “StukTV kan bij RTL een grotere doelgroep aanspreken en ze vinden er naast een inhoudelijke match met onze titels ook aansluiting bij andere A-sterren.”

Over de vraag of RTL nu het grootste multichannel network is, valt te twisten. Maar met andere namen als Onnedi, ZU5E en Mertabi heeft het bedrijf wel een paar online BN’ers in huis. Voor hun videowerk wordt niet per definitie gezocht naar een vertaling naar televisie.

Daan Sip van Social1nfluencers: “StukTV heeft drie jaar bij ons gezeten en zijn in die tijd van vijfhonderd naar een miljoen abonnees abonnees gegaan. We zijn in goede harmonie uit elkaar gegaan. Het is een verlies zoals je dat ook in de voetbalwereld tegenkomt: talenten wisselen van clubs. Dat gebeurt.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond