‘RTL wil meer advertenties tonen bij online content’

Het huidige verdienmodel, waar voor een volle serie of aflevering vooraf een enkele advertentie wordt getoond, is eindig, zo laat Arno Otto, directeur digitale media bij RTL, weten. In de toekomst zal er online meer en meer gewerkt worden met korte zogenoemde snackcontent en langere content waarbij de kijker meerdere malen wordt onderbroken voor een reclamepauze. (meer…)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
5 Reacties
Jeroen Verkroost
Dit getuigt van visie en durf. Het is logisch dat korte clips en web-only video een mooi terugverdienmodel bieden, toch deinzen de meeste broadcasters terug voor dit soort stappen, vastzittend in oude businessmodellen. Ook de manier waarop RTL naar distributie kijkt is een verademing. Een broadcaster kan met goede inkoop en scheduling een onbekend programma tot een merk uitbouwen. Niet alleen via TV, ook andere distributiekanalen leveren daar een waardevolle bijdrage. En als zo’n merk “staat” kan de broadcaster het op vele manieren en platformen exploiteren. Angst voor nieuwe distributievormen houdt dat soort ontwikkelingen alleen maar tegen. RTL lijkt dat te begrijpen en is goed bezig.
Daan
Ik vond ’t altijd al bijzonder, dat er zo weinig reclame te zien was in online video. Lijkt me een logische stap.
RWG Walsh
Luister idd naar wat wil de kijker wil, die Zit aan de knoppen.
Wees relevant en denk niet in traditionele boodschappers. Kortom start een dialloog en adverteerders worden relevant. Dat wat met TV niet kan, kan met internet wel
Wouter
@jeroen: klopt helemaal. RTL gebruikt de gehele keten voor audiovisuele content. De kracht van “klassieke” TV blijft hierin echter onmiskenbaar. Op zichzelfstaande web-only content lijkt mij daarom aanzienlijk minder potentie hebben.
Peter
Dan nemen we toch de leukste zenders die we echt willen zien met onze HD-recorder op, haha