Deel dit artikel
-

RTL neemt Adfactor over

RTL neemt een meerderheidsbelang van 60 procent in het Nederlandse Adfactor. Het Haagse bedrijf heeft zich gespecialiseerd in digital content marketing en heeft een uitgebreid netwerk van influencers en content makers.

Door het netwerk van Adfactor te combineren met onder andere de eigen RTL-kanalen op YouTube krijgen adverteerders meer mogelijkheden om op maat gemaakte campagnes bij beide partijen in te zetten om de juiste doelgroep te bereiken, zo laat RTL weten.

Volgens Ton Rozestraten, CCO RTL, heeft Adfactor ‘een dijk van een reputatie in digital content marketing, met name native advertising. Door die kracht te combineren met het marktleiderschap in branded content van RTL vergroten we ons bereik.’

‘De enorme synergie op het gebied van onze ambities, thema’s en influencers heeft ons bij elkaar gebracht. Met name op het gebied van video, met bijvoorbeeld RTL MCN, is RTL de perfecte partner voor verdere groei,’ zegt medeoprichter Adfactor Phileas Fox.

Adfactor blijft opereren vanuit zijn kantoor in Den Haag. De samenwerking wordt per 1 oktober 2017 effectief. Over financiële afspraken zijn geen mededelingen gedaan.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond