Deel dit artikel
-

Minder reclame verkocht bij RTL Group, maar digitaal blijft groeien

RTL Group merkt direct de gevolgen van de coronacrisis doordat er minder reclame wordt verkocht. De omzet daalde 3,4 procent in het eerste kwartaal, van 1,5 miljard naar 1,4 miljard euro.

Al vanaf begin maart kwamen de eerste annuleringen voor reclame binnen en werden producties uitgesteld, zegt CEO Thomas Rabe. Met de lockdown van verschillende landen werd de situatie er niet beter op.

Content (vooral Fremantle) daalde in omzet naar 378 miljoen euro.

De digitale omzet viel wel iets hoger uit (pdf), want 233 miljoen euro versus 220 miljoen een jaar geleden, een groei van 5,9 procent. Vooral streaming (waaronder Videoland) groeide en zorgde voor een omzet van 37 miljoen. In totaal heeft RTL 1,5 miljoen betalende abonnees.

De coronacrisis raakt niet alleen RTL. Talpa Network verplicht alle werknemers om vier dagen verlof op te nemen, meldde NRC op basis van interne documenten. Uitbetaling van vakantiegeld – traditioneel in mei – is uitgesteld tot eind juni en reiskosten worden niet langer vergoed.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond