Deel dit artikel
-

Ruim 1 miljoen Nederlandse gebruikers voor Clubhouse

Ruim 1 miljoen Nederlanders gebruiken Clubhouse, volgens onderzoek van MeMo². Met een maandbereik van meer dan 8 procent zijn met name de mannelijke jongeren verantwoordelijk voor de snelle adoptie van het audioplatform.

Clubhouse is dé nieuwe social media sensatie. Media, merken, influencers, creatieven, goeroes en ondernemers, iedereen vindt er wat van.

De downloadteller (de app is er momenteel alleen voor iOS) stond op half februari wereldwijd al op 8,1 miljoen. Iets meer dan een derde van de downloads vond in de VS plaats.

Ook in Nederland gaat het snel. Vijf procent van de Nederlanders zegt wekelijks actief te zijn en 2 procent is dagelijks al met de app in de weer. Wat de data ook laat zien is dat Clubhouse het meest populair onder jonge mannen is.

De vraag is natuurlijk of Clubhouse deze explosieve groei weet vast te houden en Nederland definitief weet te overtuigen, of dat iedereen de app alleen een keer of wat aan het proberen is. Daar is nog weinig duidelijkheid over.

Het succes van merken en de advertentiemogelijkheden binnen Clubhouse wordt nu met name besproken in de rooms zelf, constateert MeMo². Vol verwachting wordt gekeken naar de eerste cases.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond