Deel dit artikel
-

Ruim 5.000 bezoekers voor ADNIGHT

Meer dan 5.000 belangstellenden deden afgelopen vrijdag mee aan de open avond van de Amsterdamse creatieve industrie ADNIGHT.

Uiteindelijk kwamen iets meer dan 5.200 geïnteresseerd af op de avond die de lancering van de Amsterdam eWeek markeert.

Tientallen creatieve bedrijven in Amsterdam openden vrijdag tegelijkertijd voor avond hun deuren. Het doel daarvan is, bijna letterlijk, een kijkje in de keuken te geven aan de buitenwereld. Dat moet de drempel verlagen voor bijvoorbeeld studenten, creatievelingen en marketeers om zich een beeld van deze bureaus te vormen.

De organisatie zegt tevreden te zijn met het bezoekersaantal dat vijftien procent hoger lag dan vorig jaar. Ook kwamen bij deze editie meer buitenlandse bezoekers langs.

“We hebben ontzettend veel internationale gasten gesproken. Nederlands creatief product staat ook over de landsgrenzen hoog in vaandel en ADNIGHT biedt nieuwsgierigen een unieke kans om dit te ontdekken.” aldus Wybe Sallows, één van de vijf co-fouders van ADNIGHT.

Ondanks dat het event pas voor de derde keer werd georganiseerd, is de bekendheid enorm. De unieke samenstelling van de line-up biedt voor ieder wat wils. Dit jaar is er door de ADNIGHT-organisatie meer gestuurd op inhoudelijke bureau-programma’s, met als resultaat een line-up van meer dan 120 workshops en talks. Die bomvol zaten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond