Deel dit artikel
-

S4Capital lanceert Media.Monks, één overkoepelend merk voor al zijn activiteiten

S4Capital lanceert Media.Monks, een nieuw, overkoepelend merk dat de merken MediaMonks en MightyHive integreert. Beiden worden visueel vertegenwoordigd in een dynamisch logo met de iconische zeshoek van MightyHive.

De nieuwe merknaam benadrukt de gezamenlijke achtergrond in creatieve content en data en digital media, en brengt een team van bijna 6000 ‘digital-first experts’ samen, die vanuit 57 locaties in 33 landen opereren.

S4Capital plc (SFOR.L) zal blijven bestaan als financiële entiteit voor investeerders.

‘Het traditionele en analoge model van de reclameholdings is al meer dan 70 jaar oud. Het gaat terug tot Marion Harper en IPG in de jaren vijftig, en schreeuwt om verandering. Digital heeft het speelveld voorgoed veranderd en merken hebben een ander soort organisatie nodig om de verbinding te maken met hun klanten – puur digitaal, met data-gedreven creatieve content, sneller, beter en goedkoper, allen vanuit een gezamenlijke P&L,’ zegt Sir Martin Sorrell, Executive Chairman van S4Capital in een toelichting.

Reclamegoeroe Martin Sorrell betaalde in 2018 300 miljoen euro voor het Nederlandse MediaMonks. Het was de eerste acquisitie van S4 Capital, het financieringsbedrijf dat Sorrell opzette nadat hij reclamebedrijf WPP moest verlaten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond