Deel dit artikel
-

Salesforce lanceert cloud voor verzekeraars

CRM-reus Salesforce kondigt voor de verzekeringsbranche de Financial Services Cloud aan. Verzekeringsagenten en medewerkers van de klantenservice kunnen daarmee beter in contact blijven met hun klanten.

De verzekeringssector, zo stelt het Amerikaanse bedrijf, staat tegenwoordig voor een groot aantal uitdagingen. Ondanks de overvloed aan nieuwe technologieën, zijn veel verzekeringsmaatschappijen conservatief en missen ze vaak een visie voor de lange termijn die gebaseerd. Tegelijkertijd zijn gescheiden en gedecentraliseerde, bestaande systemen vaak moeilijk te integreren en duur in onderhoud.

Het gebruik van spreadsheets heeft volgens Salesforce blinde vlekken en zogenaamde ‘silo’s veroorzaakt, bijvoorbeeld tussen de afdelingen verkoop en operations. Dit kan gevolgen hebben voor het voorspellend vermogen van een bedrijf, aangezien het verkoopteam als eerste veranderingen in de vraag vanuit de markt signaleert.

Verzekeringsmaatschappijen kunnen met de nieuwe clouddienst klanten bereiken via de kanalen van hun keuze en op een slimme manier taken prioriteren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond