Salesforce lanceert op maat gemaakte cloud-oplossing voor de auto-industrie: Automotive Cloud

Salesforce kondigt Automotive Cloud aan; een nieuw product dat speciaal is ontwikkeld voor autofabrikanten, dealers, financiële partijen in de automotive-sector en hun klanten.
Automotive Cloud moet helpen bij elke interactie met de klant en leadconversie stimuleren. Met Automotive Cloud zijn bijvoorbeeld leads snel te routeren naar plaatselijke dealers, voertuigen en voorraad efficiënt toe te wijzen volgens verkoopovereenkomsten en prognoses.
De automotive industrie bevindt zich volgens Salesforce ‘midden in een enorme transformatie om te voldoen aan de eisen van het digitale tijdperk’. Maar weinig klanten zijn volledig tevreden met hun ervaringen bij de aankoop van een auto.
Verder hebben stijgende prijzen, problemen in de toeleveringsketen, investeringen in elektrische voertuigen (EV’s), nieuwe regelgeving en wereldwijde concurrentie invloed op de winstmarges.
Dealer Performance Management maakt het volgens Salesforce eenvoudig om de prestaties van dealers per regio te analyseren en lead-pipelines te bewaken.
Salesforce Genie helpt autobedrijven om hun klant- en voertuiggegevens via alle kanalen en interacties, zoals klantvragen, serviceverzoeken en voertuiggegevens, te verenigen in één enkel, realtime klantprofiel.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond