Salesforce stapt in wearables
CRM-specialist Salesforce.com lanceert Salesforce Wear, naar eigen zeggen het eerste enterprise-initiatief voor wearable computing. Onder meer Philips en Samsung hebben zich aangesloten bij het initiatief om de adoptie van de nieuwe generatie mobiele apparaten door grote ondernemingen te kunnen versnellen.
Zo’n 1,5 miljoen Salesforce-ontwikkelaars hebben voortaan de mogelijkheid om snel nieuwe apps te maken voor draagbare apparaten, zodat bedrijven zich ‘op een geheel nieuwe manier’ met hun klanten kunnen verbinden. Enterprise-ontwikkelaars hebben direct toegang tot een snel groeiende bibliotheek met daarin apparaten, voorbeeldcodes, documentatie, demonstraties en referentie-apps om van te leren.
Wearables zijn de toekomst van het werken met mobiele apparate, stelt het Amerikaanse bedrijf. Ze zorgen dat verkopers in de online wereld beter zijn verbonden met hun klanten, terwijl zij tegelijkertijd ook meer aanwezig en beter vertegenwoordigd kunnen zijn in de fysieke wereld. Berichten op een mobiele telefoon of laptop bekijken tijdens een vergadering zorgt vaak voor afleiding. Een korte update ontvangen via je pols geeft snel de juiste informatie, zonder focus te verliezen.
De introductie van wearables zorgt volgens het bedrijf ook voor een nieuw niveau van klantenservice. Remote servicetechnici, werkzaam op een booreiland hebben toegang tot live data, beoordelen reparatie plannen voor hun apparatuur, en krijgen real time coaching, direct via hun bril terwijl ze aan het werk zijn.
Tot vandaag was er nog geen betrouwbaar, enterprise cloudplatform beschikbaar voor bedrijven die wearable technologie willen inzetten, zegt Salesforce.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond